CARI DI BLOG INI

24 Ogos 2011

Itu Pun Kalau Gaji Anda Tiga Ribu (RM3000)


Tajuk entry pon da bikin panas je kan. Tapi semua ni realiti. Macam mana yang kita tau,sekarang ni kerajaan berbangga hati menaikkan harga barangan cam tepung la, gula, tarif elektrik yang naik mendadak dan harga petrol setiap liter dinaikkan juga mendadak. Alasannya, kerajaan menanggung subsidi yang tinggi.

Seperti mana kite semua tau, peluang pekerjaan pon mmg x banyak kat Malaysia ni. Lagi2 kalau sektor kerajaan. Perkhidmatan sambilan banyaklah. Macam Pembantu Perangkaan E17 Sambilan.

Sedangkan kalau semua ni tak dinaikkan pon, rakyat tetap rase terseksa. So fikir2 kan lah. Rujuk gambar dibawah ni.


Macammana lah kalau si bapa tu bergaji RM1000++ sebulan? Gaji RM3000 ni untuk taraf Eksekutif je.


P/s: ''Pemimpin kaya raya, rakyat makin terseksa''. Ungkapan yang terdapat pada banner kat depan masjid Kampung Sesapan Batu Minangkabau, Beranang. Ade betul gak kalau dilihat pada situasi sekarang ni.
Tweet Artikel Ini Jika Anda Suka!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan Baca Je? Komenlah kerana setiap komen yang ditinggalkan akan dijawab on the spot. Jika anda ingin menggunakan gambar di blog ini, boleh minta keizinan daripada penulis terlebih dahulu :)