CARI DI BLOG INI

20 Oktober 2013

Hattan Bernikah Dengan Bekas Isteri. Korang Percaya Pada Jodoh? (must read)


Salam semua.
Kali ni aku tergerak hati nak tulis tentang jodoh. Rasanya perkataan jodoh tu sendiri ada orang sangat suka dan ada juga sangat sensitif kan.


Secara personally aku tertarik dan terharu dengan penyanyi legenda kita, Hattan. Tenang melakukan keputusan untuk bernikah semula dengan bekas isteri, Arieani setelah 8 tahun bercerai. Dalam sidang media Hattan berkata, "Saya percaya dia adalah jodoh saya. Saya bersyukur."

Minggu lepas, aku bawa mak dan adik ke majlis kahwin kat kampung Ulu Beranang. Guess what, kedua-dua pasangan berusia 55. Ceritanya, after 30 tahun bertemu semula dan nikah.  Bagi aku, luar biasa dan unik sebab pasangan tu membuktikan kekuatan jodoh tu sendiri. Tiada yang mustahil. Nothing is impossible. Jodoh kita mungkin dengan orang yang tak pernah kita jangka akan jatuh cinta.

Selalu sangat kita dengar quote seperti:
-Jodoh itu anugerah Tuhan.
-Kalau dah jodoh, gempa bumi, tsunami, taufan melanda, dah tertulis bahawa jodoh tu takkan kemana.
-Jodoh, ajal, pertemuan itu kerja Allah SWT.

Dulu aku menghadapi skeptikal dengan quotes ni atas dasar once kita dah couple, mesti kawin punya sebab dah suka sama suka. Simple as that. Sekarang aku percaya. Sebab tingginya kebarangkalian-kebarangkalian yang memungkinkan setiap perkara atau peristiwa itu terjadi. Contohnya bekas kekasih yang dah berpunya tu kembali kepada kita semula. Padahal masa tu, kita sendiri dah move on.


-Nizam Jalil
Tweet Artikel Ini Jika Anda Suka!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Takkan Baca Je? Komenlah kerana setiap komen yang ditinggalkan akan dijawab on the spot. Jika anda ingin menggunakan gambar di blog ini, boleh minta keizinan daripada penulis terlebih dahulu :)